۱۳۸۷ دی ۱, یکشنبه

چرا بلبل؟ چرا تصادفی؟


 چرا بلبل تصادفی؟ چرا بلبل؟ چرا تصادفی؟
خیلیا این سوالا رو ازم پرسیدن و همچنان می پرسن. فکر کردم شاید بد نباشه یه پست راجع به اسم وبلاگم بذارم و تو ضیح بدم که چی شد این اسم رو انتخاب کردم. 

اولین جوابی که معمولا به همه میدم(البته با حالت شوخی) اینه که چون به طور تصادفی بلبل شدم و بعد تصادف کردم و صدام گرفت گرفت، این اسم رو انتخاب کردم. اگه هم آواز بخونم، صدام می شه مثل غورباقه و بعد باید قسم بخورم که باور کنید غورباقه نیستم، بلبلم، بلبلی که تصادف کرده است. 

با وجود این، اسم  "بلبل تصادفی"  ابتکار خودم نبود.  "بلبل تصادفی" اسم یه شعر فرانو  هستش که آقای "اکبر اکسیر"  سروده. آقای اکسیر پیشگام  سبک شعر فرانو هست که این نوع شعرها مضمون طنز دارن و در عین حال آدم رو کمی به فکر فرو می برن وبا یک بار خوندن هم نمی شه به معنی شعر پی برد. من خودم این سبک رو خیلی دوست دارم. عبارت " باور کنید غورباقه نیستم، بلبلم؛ بلبلی که روغن ترمز خورده است" هم بخشی ازهمین شعر فرانو هستش.

درسته که ابتکار این اسم از من نیست، ولی بعد از انتخابش به نظرم اومد انتخاب خوب و درخوری بود.  تصادفی بلبل شدن و گاهی این قدر بد خوندن، که بهترین توجیه می تونه حادثه ی تصادف باشه.  خود من واقعا طی حادثه ی عجیبی شروع به نوشتن کردم و این قدر اعجابش رو دوست دارم که دلم نمی خواد بهتون بگم...تصادفی بهتر از این فکر نمی کنم وجود داشته باشه. ولی گاهی انصافا طوری می نویسم که مجبورم بگم ببخشید، آخه تصادف کردم!

۱ نظر:

ميلاد گفت...

به افتخارش...